Kuudesluokkalainen Martti kokeili matikan yksityisopetusta etänä
Martin perhe haki apua tippuneiden kouluarvosanojen korottamiseen ja opiskelumotivaation palauttamiseen. Vuoden aikana numerot saatiin nousuun ja Martti pääsi aloittamaan yläkoulun paremmin mielin.
Martti kävi alakoulua pienessä koulussa, jossa samalla luokalla olivat kaikki koulun 3–6-luokkalaiset, eikä luokassa kehdannut pyytää apua kiusaamisen pelossa. Martti oli aiemmin pärjännyt hyvin koulussa, mutta viidenneltä luokalta alkaen matematiikan numero oli alkanut tippua. Hän halusi itse kovasti korottaa numeroita. Vanhemmat eivät osanneet oikein auttaa ja koko perhe alkoi turhautua tilanteeseen.
Martin matematiikan numero oli alkanut tippua, joten kutosluokalla perhe päätti kokeilla Uplussan yksityisopetusta
Martin vanhemmat lähtivät etsimään vaihtoehtoja tukea Martin koulunkäyntiä ja löysivät yksityisopetuksen internetin hakutuloksista. Martti itse oli helpottunut, kun äiti kertoi, että nyt otetaan yksityisopetusta, vaikka sekä Marttia, että vanhempia jännitti alkuun yksityisopetuksen aloittaminen.
”Otin yhteyttä ja olomme oli tervetullut, kaikki toimi todella helposti. Marttia ja meitäkin hieman jänskätti että mikäs tämä homma oikein käytännössä on ja millainen ihminen on ruudun takana. Jännitys poistui kuitenkin hetkessä ja Marttikin tottui opettajaan.”
Martin äiti kertoi, että he olivat alkuun myös huolissaan siitä, millaisen opettajan he saisivat. He olivat etukäteen kuulleet paljon kauhutarinoita kaikenlaisista netissä pyörivistä huijareista ja jännittivät miten voisivat luottaa vieraaseen opettajaan. Uplussalla opettajat valitaan huolella ja jokaisen yksityisopettajan rikostausta tarkistetaan kaikilta alaikäisten kanssa työskenteleviltä. Opettajaa voi myös aina vaihtaa jos kemiat oppilaan ja opettajan välillä eivät jostain syystä toimi. Pelot hälvenivät nopeasti kun perhe pääsi tapaamaan opettajansa ja he olivat erittäin tyytyväisiä opettajiinsa.
”Epäilyä oli aluksi sen verran kun meille vanhemmille oli niin paljon kerrottu kaikesta netissä olevasta huijauksesta, että onko siellä ruudun takana luotettava ihminen. Opimme kuitenkin luottamaan toimintaanne nopeasti ja luottamus syntyi nopeasti myös omiin opettajiimme”
Koska perhe asui pienellä paikkakunnalla ja koulumatkoihin kului jo paljon aikaa, päätettiin opetusta järjestää etänä verkon välityksellä. Etäopetuksen hyötyinä oli, että Martille saatiin heti opetusta, vaikka opettajaa ei valmiiksi paikkakunnalla ollutkaan. Näin Martilta ei myöskään kulunut aikaa oppitunneille matkustamiseen. Verkko-opetuksessa käytetään apuna videoneuvottelupalveluita, joten opettaja on henkilökohtaisesti läsnä koko ajan, vaikka ei vieressä fyysisesti istukaan. Vaikka verkko-opetus alkuun mietitytti perhettä, oli ratkaisu kuitenkin Martin äidin ja isän mielestä erittäin toimiva:
”Ainakin meillä toimivat laitteet pääosin moitteettomasti, etäopiskelu on helppoa. Meidän nuori on niin tottunut olemaan tietokoneella ja skypen kautta puhumaan että se on ihan tätä päivää!”
Opetuksen alkuperäisenä tavoitteena oli nostaa numeroita ja varmistaa että Martti pysyy mukana luokan opetuksessa. Motivaatio koulunkäyntiä kohtaan oli laskenut monestakin syystä, eikä motivaatio yksityisopetustakaan kohtaan aina ollut itsestäänselvyys pitkien koulupäivien jälkeen. Mukavat ja kannustavat opettajat, sekä säännöllisesti sovitut tapaamiset kuitenkin pitivät yllä rutiinia ja auttoivat pärjäämään myös koulussa. Positiivinen palaute opettajilta yksityistuntien jälkeen kannusti opiskeluun niin koulussa kuin vapaa-ajallakin.
Numeroiden ja motivaation tipahtaminen saatiin pysähtymään ja osin arvosanoja pystyttiin myös nostamaan. Martti kävi kaikkiaan opetuksessa kuudennen luokan kevään ja seitsemännen luokan syyslukukauden ajan. Aluksi opetusta oli vain matematiikassa, mutta osaamisen parantuessa matematiikan opinnot vaihdettiin ruotsin kielen opiskeluun.
”Hyötyä opetuksesta on ollut, nyt kevään aikana Martin matikan koenumero oli jo 8 -, eli jollain tasolla ne tiedot pysyivät mielessä kun sai kerrata opettajan kanssa asioita. Uskon, että se on Martin ja Uplussan yhteistyön ansiota”
Martti perheineen sai yksityisopetuksesta etsimäänsä tukea ja luotettavan opettajan, jonka kanssa käydä läpi koulussa mieleen askarruttamaan jääneitä asioita. Tällä hetkellä koulu sujuu Martilla hyvin, mutta opetusta jatketaan tarvittaessa taas kun sille nähdään tarvetta, sillä Martti aikoo pyrkiä yläkoulun jälkeen lukioon.
”Suosittelemme yksityisopetusta ehdottomasti yhtenä lisänä oppimiseen”
Kaipaisiko teidän perheenne luotettava lisäapua koulun ohelle tai kiinnostaako verkko-opetus vaihtoehtona perinteiselle lähiopetukselle? Tutustu verkko-opetukseemme tai ota meihin rohkeasti yhteyttä niin katsotaan miten voimme parhaiten auttaa juuri teitä!
Nostetaanko yhdessä teidän koululaisen arvosanoja?
Tarjoamme yksityisopetusta kasvotusten ja verkon välityksellä. Annamme neuvoja mielellämme, yhteydenotto ei velvoita ostamaan opetusta.
Samankaltaiset tekstit
Milloin tukiopetusta tarvitaan ja mistä sitä saa?
Koululainen voi tietyin ehdoin saada maksutonta lyhytaikaista tukiopetusta omasta koulustaan ja pedagogisen arvion pohjalta myös pidempiaikaisempaa tukea tai erityisopetusta. Yksityistä tukiopetusta taas voi hankkia kuka tahansa ja millaisessa tilanteessa tahansa....
Vanhempi – näin tuet lapsesi etäopetusta
Etäopetus asettaa monia haasteita koko perheelle, ja pyrimme tässä artikkelissa antamaan vinkkejä etäopetuksen ja arjen helpottamiseksi.
Pitkä vai lyhyt matematiikka? Näillä vinkeillä apua päätöksentekoon
Toivottavasti pidät tästä blogitekstistä. Haluatko apua lukion matematiikkaan? Testaa täältä sopiiko yksityisopetus sinulle. Tässä tekstissä matematiikan opettajamme Kristiina käy läpi mitä asioita kannattaa huomioida kun mietit, valitako pitkä vai lyhyt matematiikka....
YHTEYS
Asiakaspalvelu on avoinna joka päivä 08-16.
Puhelin: 010 338 9750
Sähköposti: info(at)uplus.fi Osoite: Yliopistonkatu 36 a A 3 Postinumero: 20100 Turku
TYYTYVÄISET ASIAKKAAT
Yli 90% asiakkaista suosittelevat meitä.